|
ul. Chłodna 3,
00-891 Warszawa
|
|
Tel. 606-112-000
|
|
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
|
Sprawozdanie z działalności
Sprawozdanie z działalności
Fundacji Edukacja i Technika Ratownictwa
ORGANIZACJI POŻYTKU PUBLICZNEGO
za rok 2020
Fundacja Edukacja i Technika Ratownictwa – Organizacja Pożytku Publicznego /zwana dalej Fundacją/ ma siedzibę przy ul. Chłodnej 3 w Warszawie.
Zarejestrowana została 27 listopada 2000 r. postanowieniem Sądu Rejonowego dla m. st. Warszawy Wydział XVI Gospodarczy Rejestrowy poprzez wpis w Rejestrze Fundacji pod numerem 6144 (sygnatura akt XVI Ns F-1566/2000) oraz 7 listopada w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy, Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego w Rejestrze Stowarzyszeń, Innych Organizacji Społecznych i Zawodowych, Fundacji oraz Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej oraz Przedsiębiorców pod numerem KRS 0000056217. Regon 017080900. NIP 113-22-76-768. Z dniem 25 maja 2004 r. Fundacja uzyskała status Organizacji Pożytku Publicznego i została wpisana do rejestru tych organizacji.
Organem sprawującym nadzór nad Fundacją jest minister spraw wewnętrznych.
Skład Rady Fundacji:
1/ Teofil Jankowski – przewodniczący
2/ Wiesław Leśniakiewicz – wiceprzewodniczący
3/ Wojciech E. Roguski – wiceprzewodniczący
4/ Ryszard Szczygieł – sekretarz
Członkowie:
5/ Aleksander Cycoń
6/ Marek Gabzdyl
7/ Ryszard Grosset
8/ Marek Jasiński
9/ Gustaw Mikołajczyk
10/ Ryszard Psujek
11/ Bogdan Przysłupski
12/ Jan Szrajber
13/ Aleksander Szymański.
Organem uprawnionym do reprezentowania Fundacji na zewnątrz jest Zarząd, w którego skład wchodzą:
Marek Płotica – prezes
Janusz Jędrzejczyk – wiceprezes
Stanisław Mazur – członek.
Do składania oświadczeń woli w imieniu Fundacji, podpisywania umów, zaciągania zobowiązań, kredytów, pożyczek, zbywania i nabywania aktywów trwałych, udzielania przez Fundację gwarancji lub poręczeń uprawniony jest prezes Fundacji lub współdziałający dwaj członkowie Zarządu – w tym wiceprezes.
Celem Fundacji jest wspieranie edukacji ratowniczej, doskonalenia i rozwoju techniki ratowniczej oraz integracja środowiska pożarniczego.
Fundacja osiąga wyznaczone cele przede wszystkim przez:
1/ nabywanie sprzętu i wyposażenia dla służb ratowniczych oraz nieodpłatne przekazywanie lub użyczanie go tym służbom,
2/ wyposażanie szkół i ośrodków szkolenia, komend i jednostek ratowniczo-gaśniczych w aparaturę i sprzęt służące wzbogacaniu wiedzy i poszerzaniu umiejętności zawodowych ratowników,
3/ wspieranie finansowe prac naukowo-badawczych prowadzonych przez Centrum Naukowo-Badawcze Ochrony Przeciwpożarowej – Państwowy Instytut Badawczy, Szkołę Główną Służby Pożarniczej oraz inne szkoły i placówki naukowo-badawcze – służących doskonaleniu sprzętu ratowniczego oraz taktyki działań ratowniczych i gaśniczych.
4/ fundowanie stypendiów naukowych ratownikom i innym osobom działającym na rzecz służb ratowniczych,
5/ popularyzowanie i wdrażane nowoczesnych rozwiązań w zakresie ochrony środowiska i ekologii,
6/ organizowanie konkursów i innych form edukacji upowszechniających wśród społeczeństwa wiedzę o występujących zagrożeniach i sposobach ich eliminowania,
7/ wspieranie finansowe sportu pożarniczego, zawodów sportowo-pożarniczych, kultury fizycznej i działalności turystyczno-krajoznawczej – kształtujących sprawność indywidualną i zespołową ratowników,
8/ udzielanie pomocy strażakom poszkodowanym podczas akcji ratowniczo-gaśniczych i ćwiczeń.
Działalność gospodarcza Fundacji obejmuje w szczególności:
1/ wydawanie periodyków, książek, podręczników, broszur, filmów, plakatów i ulotek,
2/ organizowanie wystaw i targów z zakresu ochrony przeciwpożarowej, ratownictwa i ochrony ludności, reklamowanie i promowanie firm produkujących na rzecz ochrony przeciwpożarowej, ratownictwa i ochrony ludności,
3/ organizowanie dla zakładów pracy /z wyjątkiem jednostek ochrony przeciwpożarowej/ szkoleń w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej, ochrony środowiska i ochrony ludności,
4/ doradztwo i ekspertyzy z zakresu ochrony przeciwpożarowej, ratownictwa i ochrony ludności: opiniowanie planów ochrony przeciwpożarowej zakładów i instytucji, opiniowanie planów ewakuacji, instrukcji przeciwpożarowych, wykonywanie ekspertyz zabezpieczeń przeciwpożarowych istniejących obiektów, uzgadnianie pod względem zgodności z przepisami ochrony przeciwpożarowej projektów modernizacji i budowy obiektów,
5/ usługi i handel w zakresie ochrony przeciwpożarowej, ratownictwa i ochrony ludności, dystrybucja, instalowanie i konserwacja sprzętu ratowniczego i ochronnego oraz znaków ewakuacyjnych, opracowanie instrukcji przeciwpożarowych, technologiczno-ruchowych, planów obrony obiektów, planów ewakuacji i wyposażenia w sprzęt przeciwpożarowy, ratowniczy i ochronny, organizacji wypoczynku ratowników i ich rodzin.
Niniejsze sprawozdanie obejmuje okres: rok obrotowy od 1 stycznia 2020 do 31 grudnia 2020 r. Sporządzone zostało przy założeniu kontynuacji działalności.
Fundacja w 2020 r. uzyskała w formie darowizn 0,00 PLN
Wpływy z 1% podatku od osób fizycznych wyniosły 24 972,30 PLN
Przychody z działalności gospodarczej wyniosły 563 327,10 PLN
co stanowi 95,75% przychodów.
Pozostałe przychody operacyjne 49,55 PLN
Przychody finansowe 0,93 PLN
Zysk /z rachunku zysków i strat/ 46 482,12 PLN
Koszty związane z działalnością statutową 14 325,79 PLN
Koszty związane z działalnością gospodarczą 508 304,63 PLN
Koszty ogólno-administracyjne wyniosły 18 322,07 PLN
Pozostałe koszty 895,27 PLN
Do najważniejszych przedsięwzięć zrealizowanych przez Zarząd w okresie sprawozdawczym należy zaliczyć:
W zakresie działalności statutowej:
1/ przekazanie 13 608 PLN pochodzących z 1% podatku od osób fizycznych - zgodnie z celem szczegółowym wskazanym przez podatników /działalność statutowa/:
Ochotnicza Straż Pożarna w Trzcianie
Ochotnicza Straż Pożarna w Gniewkowie
Komenda Powiatowa PSP w Nowym Dworze Mazowieckim
Ochotnicza Straż Pożarna w Wyszonkach Kościelnych
Ochotnicza Straż Pożarna w Roztokach
Ochotnicza Straż Pożarna w Książnicach
Ochotnicza Straż Pożarna w Roztoce
Ochotnicza Straż Pożarna w Kłobuczynie
Ochotnicza Straż Pożarna w Przybyłowicach
Ochotnicza Straż Pożarna w Falentach
Ochotnicza Straż Pożarna w Starej Łubiance
Ochotnicza Straż Pożarna w Kamionnej
Ochotnicza Straż Pożarna w Sokolnikach
Ochotnicza Straż Pożarna w Ruszowicach
Ochotnicza Straż Pożarna w Gorzycach
Ochotnicza Straż Pożarna w Bolkowie
Ochotnicza Straż Pożarna w Glinojecku
Ochotnicza Straż Pożarna w Zgierzu
Ochotnicza Straż Pożarna w Krzywowólce
Ochotnicza Straż Pożarna w Leopoldowie
2/ dofinansowanie mistrzostw strażaków w sporcie pożarniczym, wsparcie organizacji międzynarodowych imprez sportowych dla funkcjonariuszy PSP –717,79 PLN,
3/ przeprowadzono rozmowę z komendantem głównym PSP nadbrygadierem Andrzejem Bartkowiakiem o dalszej współpracy Fundacji z Komendą Główną PSP,
4/ kontynuowanie współpracy z Zarządem Głównym Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP i zarządami wojewódzkimi.
W sumie na działalność statutową w okresie sprawozdawczym wydatkowano 14 325,79 PLN, w tym na Państwową Straż Pożarną 3 253,59 PLN, na ochotnicze straże pożarne 11 072,20 PLN.
W zakresie działalności gospodarczej:
1/ kontynuowano umowę z firmą AMC Chołdzyński dotyczącą opiniowania w zakresie ochrony przeciwpożarowej projektów budowlanych, w tym głównie realizacji budowy zespołu budynków HUB w Warszawie. Niestety umowa dobiega końca. Czynione są starania celem pozyskania kolejnych umów w tym zakresie,
2/ opracowano graficznie i wydano dwudzielny kalendarz zmianowy PSP. Nakład 1400 egz. został w całości sprzedany. 100 egz. rozdano w ramach działalności statutowej. Hasło przewodnie w kalendarzu „Nie wypalaj traw”,
3/ przeprowadzono rozmowy z dyrekcją EXPO XXI w Warszawie celem rozwiązania zobowiązań finansowych, które Fundacja zaciągnęła w związku z brakiem realizacji umowy związanej z organizacją targów BHP S4S,
4/ kontynuowano sprzedaż podręczników i innych zapasów z magazynu Fundacji.
W 2020 r. Zarząd Fundacji odbył 3 posiedzenia.
Członkowie Zarządu nie pobierali wynagrodzeń za swoją działalność statutową.
Na dzień 31 grudnia 2020 r. nie zatrudniano pracowników.
Wynagrodzenia z tytułu umów zleceń wyniosły 3 870,00 PLN.
Lokaty bankowe na koniec grudnia 2020 r. wynosiły 300,69 PLN.
Środki na rachunkach bieżących w banku ING Bank Śląski wynosiły 8 020,84 PLN, na wyodrębnionym rachunku środków statutowych - 3 839,41 PLN, na rachunku VAT – 3 650,10 PLN.
Wartość aktywów 149 719,61 PLN, a zobowiązań 4 805,48 PLN, w tym zobowiązania podatkowe 20,00 PLN.
Obligacji, akcji i udziałów spółek Fundacja w roku sprawozdawczym nie nabywała. Nie nabywała także nieruchomości.
W 2020 r. Fundacja nie realizowała zadań zleconych przez podmioty państwowe i samorządowe.
Fundacja składa następujące deklaracje podatkowe: CIT 2, VAT 7, PIT 4, PIT 8A, DRA (ZUS) oraz rocznie CIT 8. Zobowiązania podatkowe są regulowane terminowo.
W okresie sprawozdawczym nie były przeprowadzane kontrole.
Załączniki do sprawozdania
1/ Bilans 2/ Rachunek zysków i strat
3/ Darowizny w latach 2001 – 2020
4/ Wydatki statutowe w latach 2001 – 2020
5/ Wynik działalności statutowej w latach 2001 – 2020.
Przedkładane sprawozdanie zostało przyjęte przez Zarząd Fundacji w dniu 10 maja 2021 r.
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z działalności za rok 2019.
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z działalności za rok 2018.
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z działalności za rok 2017.
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z działalności za rok 2016.
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z działalności za rok 2015.
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z działalności za rok 2014.
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z działalności za rok 2013.
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z działalności za rok 2012.
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z działalności za rok 2011.
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z działalności za rok 2010.
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z działalności za rok 2009
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z działalności za rok 2008.
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z działalności za rok 2007.
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z działalności za rok 2006.
Zapraszamy do zapoznania sięze sprawozdaniem z działalności za rok 2005.
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem za rok 2004.
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem za rok 2003.
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem za rok 2002.