|
ul. Chłodna 3,
00-891 Warszawa
|
|
Tel. 606-112-000
|
|
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
|

Administrator 2
Sprawozdanie z działalności Fundacji Edukacja i Technika Ratownictwa Organizacja Pożytku Publicznego za rok 2020
Sprawozdanie z działalności
Fundacji Edukacja i Technika Ratownictwa
ORGANIZACJI POŻYTKU PUBLICZNEGO
za rok 2020
Fundacja Edukacja i Technika Ratownictwa – Organizacja Pożytku Publicznego /zwana dalej Fundacją/ ma siedzibę przy ul. Chłodnej 3 w Warszawie.
Zarejestrowana została 27 listopada 2000 r. postanowieniem Sądu Rejonowego dla m. st. Warszawy Wydział XVI Gospodarczy Rejestrowy poprzez wpis w Rejestrze Fundacji pod numerem 6144 (sygnatura akt XVI Ns F-1566/2000) oraz 7 listopada w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy, Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego w Rejestrze Stowarzyszeń, Innych Organizacji Społecznych i Zawodowych, Fundacji oraz Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej oraz Przedsiębiorców pod numerem KRS 0000056217. Regon 017080900. NIP 113-22-76-768. Z dniem 25 maja 2004 r. Fundacja uzyskała status Organizacji Pożytku Publicznego i została wpisana do rejestru tych organizacji.
Organem sprawującym nadzór nad Fundacją jest minister spraw wewnętrznych.
Skład Rady Fundacji:
1/ Teofil Jankowski – przewodniczący
2/ Wiesław Leśniakiewicz – wiceprzewodniczący
3/ Wojciech E. Roguski – wiceprzewodniczący
4/ Ryszard Szczygieł – sekretarz
Członkowie:
5/ Aleksander Cycoń
6/ Marek Gabzdyl
7/ Ryszard Grosset
8/ Marek Jasiński
9/ Gustaw Mikołajczyk
10/ Ryszard Psujek
11/ Bogdan Przysłupski
12/ Jan Szrajber
13/ Aleksander Szymański.
Organem uprawnionym do reprezentowania Fundacji na zewnątrz jest Zarząd, w którego skład wchodzą:
Marek Płotica – prezes
Janusz Jędrzejczyk – wiceprezes
Stanisław Mazur – członek.
Do składania oświadczeń woli w imieniu Fundacji, podpisywania umów, zaciągania zobowiązań, kredytów, pożyczek, zbywania i nabywania aktywów trwałych, udzielania przez Fundację gwarancji lub poręczeń uprawniony jest prezes Fundacji lub współdziałający dwaj członkowie Zarządu – w tym wiceprezes.
Celem Fundacji jest wspieranie edukacji ratowniczej, doskonalenia i rozwoju techniki ratowniczej oraz integracja środowiska pożarniczego.
Fundacja osiąga wyznaczone cele przede wszystkim przez:
1/ nabywanie sprzętu i wyposażenia dla służb ratowniczych oraz nieodpłatne przekazywanie lub użyczanie go tym służbom,
2/ wyposażanie szkół i ośrodków szkolenia, komend i jednostek ratowniczo-gaśniczych w aparaturę i sprzęt służące wzbogacaniu wiedzy i poszerzaniu umiejętności zawodowych ratowników,
3/ wspieranie finansowe prac naukowo-badawczych prowadzonych przez Centrum Naukowo-Badawcze Ochrony Przeciwpożarowej – Państwowy Instytut Badawczy, Szkołę Główną Służby Pożarniczej oraz inne szkoły i placówki naukowo-badawcze – służących doskonaleniu sprzętu ratowniczego oraz taktyki działań ratowniczych i gaśniczych.
4/ fundowanie stypendiów naukowych ratownikom i innym osobom działającym na rzecz służb ratowniczych,
5/ popularyzowanie i wdrażane nowoczesnych rozwiązań w zakresie ochrony środowiska i ekologii,
6/ organizowanie konkursów i innych form edukacji upowszechniających wśród społeczeństwa wiedzę o występujących zagrożeniach i sposobach ich eliminowania,
7/ wspieranie finansowe sportu pożarniczego, zawodów sportowo-pożarniczych, kultury fizycznej i działalności turystyczno-krajoznawczej – kształtujących sprawność indywidualną i zespołową ratowników,
8/ udzielanie pomocy strażakom poszkodowanym podczas akcji ratowniczo-gaśniczych i ćwiczeń.
Działalność gospodarcza Fundacji obejmuje w szczególności:
1/ wydawanie periodyków, książek, podręczników, broszur, filmów, plakatów i ulotek,
2/ organizowanie wystaw i targów z zakresu ochrony przeciwpożarowej, ratownictwa i ochrony ludności, reklamowanie i promowanie firm produkujących na rzecz ochrony przeciwpożarowej, ratownictwa i ochrony ludności,
3/ organizowanie dla zakładów pracy /z wyjątkiem jednostek ochrony przeciwpożarowej/ szkoleń w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej, ochrony środowiska i ochrony ludności,
4/ doradztwo i ekspertyzy z zakresu ochrony przeciwpożarowej, ratownictwa i ochrony ludności: opiniowanie planów ochrony przeciwpożarowej zakładów i instytucji, opiniowanie planów ewakuacji, instrukcji przeciwpożarowych, wykonywanie ekspertyz zabezpieczeń przeciwpożarowych istniejących obiektów, uzgadnianie pod względem zgodności z przepisami ochrony przeciwpożarowej projektów modernizacji i budowy obiektów,
5/ usługi i handel w zakresie ochrony przeciwpożarowej, ratownictwa i ochrony ludności, dystrybucja, instalowanie i konserwacja sprzętu ratowniczego i ochronnego oraz znaków ewakuacyjnych, opracowanie instrukcji przeciwpożarowych, technologiczno-ruchowych, planów obrony obiektów, planów ewakuacji i wyposażenia w sprzęt przeciwpożarowy, ratowniczy i ochronny, organizacji wypoczynku ratowników i ich rodzin.
Niniejsze sprawozdanie obejmuje okres: rok obrotowy od 1 stycznia 2020 do 31 grudnia 2020 r. Sporządzone zostało przy założeniu kontynuacji działalności.
Fundacja w 2020 r. uzyskała w formie darowizn 0,00 PLN
Wpływy z 1% podatku od osób fizycznych wyniosły 24 972,30 PLN
Przychody z działalności gospodarczej wyniosły 563 327,10 PLN
co stanowi 95,75% przychodów.
Pozostałe przychody operacyjne 49,55 PLN
Przychody finansowe 0,93 PLN
Zysk /z rachunku zysków i strat/ 46 482,12 PLN
Koszty związane z działalnością statutową 14 325,79 PLN
Koszty związane z działalnością gospodarczą 508 304,63 PLN
Koszty ogólno-administracyjne wyniosły 18 322,07 PLN
Pozostałe koszty 895,27 PLN
Do najważniejszych przedsięwzięć zrealizowanych przez Zarząd w okresie sprawozdawczym należy zaliczyć:
W zakresie działalności statutowej:
1/ przekazanie 13 608 PLN pochodzących z 1% podatku od osób fizycznych - zgodnie z celem szczegółowym wskazanym przez podatników /działalność statutowa/:
Ochotnicza Straż Pożarna w Trzcianie
Ochotnicza Straż Pożarna w Gniewkowie
Komenda Powiatowa PSP w Nowym Dworze Mazowieckim
Ochotnicza Straż Pożarna w Wyszonkach Kościelnych
Ochotnicza Straż Pożarna w Roztokach
Ochotnicza Straż Pożarna w Książnicach
Ochotnicza Straż Pożarna w Roztoce
Ochotnicza Straż Pożarna w Kłobuczynie
Ochotnicza Straż Pożarna w Przybyłowicach
Ochotnicza Straż Pożarna w Falentach
Ochotnicza Straż Pożarna w Starej Łubiance
Ochotnicza Straż Pożarna w Kamionnej
Ochotnicza Straż Pożarna w Sokolnikach
Ochotnicza Straż Pożarna w Ruszowicach
Ochotnicza Straż Pożarna w Gorzycach
Ochotnicza Straż Pożarna w Bolkowie
Ochotnicza Straż Pożarna w Glinojecku
Ochotnicza Straż Pożarna w Zgierzu
Ochotnicza Straż Pożarna w Krzywowólce
Ochotnicza Straż Pożarna w Leopoldowie
2/ dofinansowanie mistrzostw strażaków w sporcie pożarniczym, wsparcie organizacji międzynarodowych imprez sportowych dla funkcjonariuszy PSP –717,79 PLN,
3/ przeprowadzono rozmowę z komendantem głównym PSP nadbrygadierem Andrzejem Bartkowiakiem o dalszej współpracy Fundacji z Komendą Główną PSP,
4/ kontynuowanie współpracy z Zarządem Głównym Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP i zarządami wojewódzkimi.
W sumie na działalność statutową w okresie sprawozdawczym wydatkowano 14 325,79 PLN, w tym na Państwową Straż Pożarną 3 253,59 PLN, na ochotnicze straże pożarne 11 072,20 PLN.
W zakresie działalności gospodarczej:
1/ kontynuowano umowę z firmą AMC Chołdzyński dotyczącą opiniowania w zakresie ochrony przeciwpożarowej projektów budowlanych, w tym głównie realizacji budowy zespołu budynków HUB w Warszawie. Niestety umowa dobiega końca. Czynione są starania celem pozyskania kolejnych umów w tym zakresie,
2/ opracowano graficznie i wydano dwudzielny kalendarz zmianowy PSP. Nakład 1400 egz. został w całości sprzedany. 100 egz. rozdano w ramach działalności statutowej. Hasło przewodnie w kalendarzu „Nie wypalaj traw”,
3/ przeprowadzono rozmowy z dyrekcją EXPO XXI w Warszawie celem rozwiązania zobowiązań finansowych, które Fundacja zaciągnęła w związku z brakiem realizacji umowy związanej z organizacją targów BHP S4S,
4/ kontynuowano sprzedaż podręczników i innych zapasów z magazynu Fundacji.
W 2020 r. Zarząd Fundacji odbył 3 posiedzenia.
Członkowie Zarządu nie pobierali wynagrodzeń za swoją działalność statutową.
Na dzień 31 grudnia 2020 r. nie zatrudniano pracowników.
Wynagrodzenia z tytułu umów zleceń wyniosły 3 870,00 PLN.
Lokaty bankowe na koniec grudnia 2020 r. wynosiły 300,69 PLN.
Środki na rachunkach bieżących w banku ING Bank Śląski wynosiły 8 020,84 PLN, na wyodrębnionym rachunku środków statutowych - 3 839,41 PLN, na rachunku VAT – 3 650,10 PLN.
Wartość aktywów 149 719,61 PLN, a zobowiązań 4 805,48 PLN, w tym zobowiązania podatkowe 20,00 PLN.
Obligacji, akcji i udziałów spółek Fundacja w roku sprawozdawczym nie nabywała. Nie nabywała także nieruchomości.
W 2020 r. Fundacja nie realizowała zadań zleconych przez podmioty państwowe i samorządowe.
Fundacja składa następujące deklaracje podatkowe: CIT 2, VAT 7, PIT 4, PIT 8A, DRA (ZUS) oraz rocznie CIT 8. Zobowiązania podatkowe są regulowane terminowo.
W okresie sprawozdawczym nie były przeprowadzane kontrole.
Załączniki do sprawozdania
1/ Bilans 2/ Rachunek zysków i strat
3/ Darowizny w latach 2001 – 2020
4/ Wydatki statutowe w latach 2001 – 2020
5/ Wynik działalności statutowej w latach 2001 – 2020.
Przedkładane sprawozdanie zostało przyjęte przez Zarząd Fundacji w dniu 10 maja 2021 r.
Kalendarze zmianowe 2021
Jak co roku przygotowaliśmy dla Państwa kalendarz zmianowy, dwudzileny.
W tym roku hasłem kalendarza jest: Stop wypalaniu traw
Kalendarz ścienny, dwudzielny z zaznaczonymi trzema zmianami.
Kalendarz lakierowany z listwami, na górze i na dole.
Kalendarz posiada czerwone okienko.
Kalendarze są do kupienia na stronie www.fabryka998.pl oraz można odebrać osobiście w sklepie ZOSP w Warszawie na ul. Chłodna 3.
Sprawozdanie z działalności Fundacji Edukacja i Technika Ratownictwa Organizacja Pożytku Publicznego za rok 2019
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z działalności za rok 2019.
Konferencje - Strona w przebudowie
Nowości pojawią się wkrótce
Sprawozdanie z działalności Fundacji Edukacja i Technika Ratownictwa Organizacja Pożytku Publicznego za rok 2018
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z działalności za rok 2018.