|
ul. Chłodna 3,
00-891 Warszawa
|
|
Tel. 606-112-000
|
|
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
|

Administrator 2
Sprawozdanie z działalności Fundacji Edukacja i Technika Ratownictwa Organizacja Pożytku Publicznego za rok 2022
Sprawozdanie z działalności
Fundacji Edukacja i Technika Ratownictwa
ORGANIZACJI POŻYTKU PUBLICZNEGO
za rok 2022
Fundacja Edukacja i Technika Ratownictwa – Organizacja Pożytku Publicznego /zwana dalej Fundacją/ ma siedzibę przy ul. Chłodnej 3 w Warszawie.
Zarejestrowana została 27 listopada 2000 r. postanowieniem Sądu Rejonowego dla m. st. Warszawy Wydział XVI Gospodarczy Rejestrowy poprzez wpis w Rejestrze Fundacji pod numerem 6144 (sygnatura akt XVI Ns F-1566/2000) oraz 7 listopada w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy, Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego w Rejestrze Stowarzyszeń, Innych Organizacji Społecznych i Zawodowych, Fundacji oraz Publicznych Zakładów Opieki zdrowotnej oraz Przedsiębiorców pod numerem KRS 0000056217. Regon 017080900. NIP 113-22-76-768.
Z dniem 25 maja 2004 r. Fundacja uzyskała status Organizacji Pożytku Publicznego i została wpisana do rejestru tych organizacji.
Organem sprawującym nadzór nad Fundacją jest minister spraw wewnętrznych.
Skład Rady Fundacji:
1/ Teofil Jankowski – przewodniczący
2/ Wiesław Leśniakiewicz – wiceprzewodniczący
3/ Wojciech E. Roguski – wiceprzewodniczący
4/ Ryszard Szczygieł – sekretarz
Członkowie:
5/ Aleksander Cycoń
6/ Marek Gabzdyl
7/ Ryszard Grosset
8/ Marek Jasiński
9/ Gustaw Mikołajczyk
10/ Ryszard Psujek
11/ Bogdan Przysłupski
12/ Jan Szrajber
13/ Aleksander Szymański.
Organem uprawnionym do reprezentowania Fundacji na zewnątrz jest Zarząd, w którego skład wchodzą:
Marek Płotica – prezes
Janusz Jędrzejczyk – wiceprezes
Stanisław Mazur – członek.
Do składania oświadczeń woli w imieniu Fundacji, podpisywania umów, zaciągania zobowiązań, kredytów, pożyczek, zbywania i nabywania aktywów trwałych, udzielania przez Fundację gwarancji lub poręczeń uprawniony jest prezes Fundacji lub współdziałający dwaj członkowie Zarządu – w tym wiceprezes.
Celem Fundacji jest wspieranie edukacji ratowniczej, doskonalenia i rozwoju techniki ratowniczej oraz integracja środowiska pożarniczego.
Fundacja osiąga wyznaczone cele przede wszystkim przez:
1/ nabywanie sprzętu i wyposażenia dla służb ratowniczych oraz nieodpłatne przekazywanie lub użyczanie go tym służbom,
2/ wyposażanie szkół i ośrodków szkolenia, komend i jednostek ratowniczo-gaśniczych w aparaturę i sprzęt służące wzbogacaniu wiedzy i poszerzaniu umiejętności zawodowych ratowników,
3/ wspieranie finansowe prac naukowo-badawczych prowadzonych przez Centrum Naukowo-Badawcze Ochrony Przeciwpożarowej – Państwowy Instytut Badawczy, Szkołę Główną Służby Pożarniczej oraz inne szkoły i placówki naukowo-badawcze – służących doskonaleniu sprzętu ratowniczego oraz taktyki działań ratowniczych i gaśniczych.
4/ fundowanie stypendiów naukowych ratownikom i innym osobom działającym na rzecz służb ratowniczych,
5/ popularyzowanie i wdrażane nowoczesnych rozwiązań w zakresie ochrony środowiska i ekologii,
6/ organizowanie konkursów i innych form edukacji upowszechniających wśród społeczeństwa wiedzę o występujących zagrożeniach i sposobach ich eliminowania,
7/ wspieranie finansowe sportu pożarniczego, zawodów sportowo-pożarniczych, kultury fizycznej i działalności turystyczno-krajoznawczej – kształtujących sprawność indywidualną i zespołową ratowników,
8/ udzielanie pomocy strażakom poszkodowanym podczas akcji ratowniczo-gaśniczych i ćwiczeń.
Działalność gospodarcza Fundacji obejmuje w szczególności:
1/ wydawanie periodyków, książek, podręczników, broszur, filmów, plakatów i ulotek,
2/ organizowanie wystaw i targów z zakresu ochrony przeciwpożarowej, ratownictwa i ochrony ludności, reklamowanie i promowanie firm produkujących na rzecz ochrony przeciwpożarowej, ratownictwa i ochrony ludności,
3/ organizowanie dla zakładów pracy /z wyjątkiem jednostek ochrony przeciwpożarowej/ szkoleń w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej, ochrony środowiska i ochrony ludności,
4/ doradztwo i ekspertyzy z zakresu ochrony przeciwpożarowej, ratownictwa i ochrony ludności: opiniowanie planów ochrony przeciwpożarowej zakładów i instytucji, opiniowanie planów ewakuacji, instrukcji przeciwpożarowych, wykonywanie ekspertyz zabezpieczeń przeciwpożarowych istniejących obiektów, uzgadnianie pod względem zgodności z przepisami ochrony przeciwpożarowej projektów modernizacji i budowy obiektów,
5/usługi i handel w zakresie ochrony przeciwpożarowej, ratownictwa i ochrony ludności, dystrybucja, instalowanie i konserwacja sprzętu ratowniczego i ochronnego oraz znaków ewakuacyjnych, opracowanie instrukcji przeciwpożarowych, technologiczno-ruchowych, planów obrony obiektów, planów ewakuacji i wyposażenia w sprzęt przeciwpożarowy, ratowniczy i ochronny, organizacji wypoczynku ratowników i ich rodzin.
Niniejsze sprawozdanie obejmuje rok obrotowy od 1 stycznia 2022 do 31 grudnia 2022 r. Sporządzone zostało przy założeniu kontynuacji działalności.
Fundacja w 2022 r. uzyskała w formie darowizn |
21.500,00 PLN |
Wpływy z 1% podatku od osób fizycznych wyniosły |
37.955,70 PLN |
Przychody z działalności gospodarczej wyniosły |
307.682,33 PLN |
co stanowi 83,75% przychodów.
|
|
Pozostałe przychody operacyjne |
221,18 PLN |
Przychody finansowe |
2,44 PLN |
Zysk /z rachunku zysków i strat/ |
38.652,12 PLN |
Koszty związane z działalnością statutową |
57.121,77 PLN |
Koszty związane z działalnością gospodarczą |
261.728,64 PLN |
Koszty ogólno-administracyjne wyniosły |
9.653,09 PLN |
Pozostałe koszty |
206,03 PLN |
Do najważniejszych przedsięwzięć zrealizowanych przez Zarząd
w okresie sprawozdawczym należy zaliczyć:
W zakresie działalności statutowej:
1/ Dofinansowanie mistrzostw strażaków w sporcie pożarniczym, wsparcie organizacji międzynarodowych imprez sportowych dla funkcjonariuszy PSP –21.653,17 PLN w tym:
- Mistrzostwa Świata Strażaków "World Firefighters Games" Lizbona 2022 – 15.080,26 PLN
- Mistrzostwa "World Police & Fire Games" 2022 Rotterdam – 6.572,91 PLN
2/ Przekazano 35.468,60 PLN pochodzących z 1% podatku od osób fizycznych - zgodnie z celem szczegółowym wskazanym przez podatników /działalność statutowa/:
Ochotniczej Straży Pożarnej RW w Nowym Dworze Mazowieckim
Ochotniczej Straży Pożarnej w Bieńkowicach
Ochotniczej Straży Pożarnej w Bolkowie
Ochotniczej Straży Pożarnej w Brzeźnicy
Ochotniczej Straży Pożarnej w Czastarach
Ochotniczej Straży Pożarnej w Gniewkowie
Ochotniczej Straży Pożarnej w Jaworze Soleckim
Ochotniczej Straży Pożarnej w Kamionnej
Ochotniczej Straży Pożarnej w Kłobuczynie
Ochotniczej Straży Pożarnej w Kobyłce
Ochotniczej Straży Pożarnej w Krzywowólce
Ochotniczej Straży Pożarnej w Książnicach
Ochotniczej Straży Pożarnej w Przybyłowicach
Ochotniczej Straży Pożarnej w Roztoce
Ochotniczej Straży Pożarnej w Sokolnikach
Ochotniczej Straży Pożarnej w Starej Łubiance
Ochotniczej Straży Pożarnej w Trzcianie
Ochotniczej Straży Pożarnej w Ułężu
Ochotniczej Straży Pożarnej w Wyszonkach Kościelnych
Ochotniczej Straży Pożarnej w Zgierzu
3/ Kontynuowanie współpracy z Zarządem Głównym Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP i zarządami wojewódzkimi.
W zakresie działalności gospodarczej:
1/ Współpracowano z firmą Ghelamco oraz Google: aranżacja oraz projektowanie urządzeń przeciwpożarowych budynków The Warsaw HUB.
2/ Przyjęto zlecenie firmy Spektrum Real Sp. z o.o. na ekspertyzę budynku SKYLINER 2 w Warszawie. Całkowita wartość zlecenia 240 tys. zł.
Czas realizacji 2021/2022 r.
3/ Opracowano graficznie i wydano dwudzielny kalendarz zmianowy PSP. Nakład 1400 egz. został w całości sprzedany. Hasło przewodnie w kalendarzu „Nie wypalaj traw”.
4/ We współpracy z firmą Fabryka 998 kontynuowano wyprzedaż posiadanych zasobów wydawnictw, choć większość z nich już się zdezaktualizowała.
W 2022 r. odbyły się 3 posiedzenia Zarządu Fundacji.
Członkowie Zarządu nie pobierali wynagrodzeń za swoją działalność statutową.
Na dzień 31 grudnia 2022 r. nie zatrudniano pracowników.
Wynagrodzenia z tytułu umów zleceń wyniosły 3.600,00 PLN.
Lokaty bankowe na koniec grudnia 2022 r. wynosiły 303,13 PLN.
Środki na rachunkach bieżących w banku ING Bank Śląski wynosiły 64.645,85 PLN,
na wyodrębnionym rachunku środków statutowych 29.448,14 PLN,
na rachunku VAT – 14.597,54 PLN.
Wartość aktywów 176.223,06 PLN, a zobowiązań 1,18 PLN, w tym zobowiązania podatkowe 0,00 PLN.
Obligacji, akcji i udziałów spółek Fundacja w roku sprawozdawczym nie nabywała. Nie nabywała także nieruchomości.
W 2022 r. Fundacja nie realizowała zadań zleconych przez podmioty państwowe i samorządowe.
Fundacja składa następujące deklaracje podatkowe: CIT 2, VAT 7, PIT 4, PIT 8A, DRA (ZUS) oraz rocznie CIT 8. Zobowiązania podatkowe są regulowane terminowo.
W okresie sprawozdawczym nie były przeprowadzane kontrole.
Załączniki do sprawozdania
1/ Bilans
2/ Rachunek zysków i strat
3/ Darowizny w latach 2001 – 2022
4/ Wydatki statutowe w latach 2001 – 2022
5/ Wynik działalności statutowej w latach 2001 – 2022.
Przedkładane sprawozdanie zostało przyjęte przez Zarząd Fundacji w dniu
22 marca 2023 r.
Marek Płotica – prezes ………………………………….
Janusz Jędrzejczyk – wiceprezes ………………………...
Stanisław Mazur – członek ……………………………..
Sprawozdanie z działalności Fundacji Edukacja i Technika Ratownictwa Organizacja Pożytku Publicznego za rok 2021
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z działalności za rok 2020.
Sprawozdanie z działalności Fundacji Edukacja i Technika Ratownictwa Organizacja Pożytku Publicznego za rok 2020
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z działalności za rok 2020.
Sprawozdanie z działalności Fundacji Edukacja i Technika Ratownictwa Organizacja Pożytku Publicznego za rok 2019
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z działalności za rok 2019.