|
ul. Chłodna 3,
00-891 Warszawa
|
|
Tel. 606-112-000
|
|
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
|
Sprawozdanie z działalności
Sprawozdanie z działalności
Fundacji Edukacja i Technika Ratownictwa
ORGANIZACJI POŻYTKU PUBLICZNEGO
za rok 2022
Fundacja Edukacja i Technika Ratownictwa – Organizacja Pożytku Publicznego /zwana dalej Fundacją/ ma siedzibę przy ul. Chłodnej 3 w Warszawie.
Zarejestrowana została 27 listopada 2000 r. postanowieniem Sądu Rejonowego dla m. st. Warszawy Wydział XVI Gospodarczy Rejestrowy poprzez wpis w Rejestrze Fundacji pod numerem 6144 (sygnatura akt XVI Ns F-1566/2000) oraz 7 listopada w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy, Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego w Rejestrze Stowarzyszeń, Innych Organizacji Społecznych i Zawodowych, Fundacji oraz Publicznych Zakładów Opieki zdrowotnej oraz Przedsiębiorców pod numerem KRS 0000056217. Regon 017080900. NIP 113-22-76-768.
Z dniem 25 maja 2004 r. Fundacja uzyskała status Organizacji Pożytku Publicznego i została wpisana do rejestru tych organizacji.
Organem sprawującym nadzór nad Fundacją jest minister spraw wewnętrznych.
Skład Rady Fundacji:
1/ Teofil Jankowski – przewodniczący
2/ Wiesław Leśniakiewicz – wiceprzewodniczący
3/ Wojciech E. Roguski – wiceprzewodniczący
4/ Ryszard Szczygieł – sekretarz
Członkowie:
5/ Aleksander Cycoń
6/ Marek Gabzdyl
7/ Ryszard Grosset
8/ Marek Jasiński
9/ Gustaw Mikołajczyk
10/ Ryszard Psujek
11/ Bogdan Przysłupski
12/ Jan Szrajber
13/ Aleksander Szymański.
Organem uprawnionym do reprezentowania Fundacji na zewnątrz jest Zarząd, w którego skład wchodzą:
Marek Płotica – prezes
Janusz Jędrzejczyk – wiceprezes
Stanisław Mazur – członek.
Do składania oświadczeń woli w imieniu Fundacji, podpisywania umów, zaciągania zobowiązań, kredytów, pożyczek, zbywania i nabywania aktywów trwałych, udzielania przez Fundację gwarancji lub poręczeń uprawniony jest prezes Fundacji lub współdziałający dwaj członkowie Zarządu – w tym wiceprezes.
Celem Fundacji jest wspieranie edukacji ratowniczej, doskonalenia i rozwoju techniki ratowniczej oraz integracja środowiska pożarniczego.
Fundacja osiąga wyznaczone cele przede wszystkim przez:
1/ nabywanie sprzętu i wyposażenia dla służb ratowniczych oraz nieodpłatne przekazywanie lub użyczanie go tym służbom,
2/ wyposażanie szkół i ośrodków szkolenia, komend i jednostek ratowniczo-gaśniczych w aparaturę i sprzęt służące wzbogacaniu wiedzy i poszerzaniu umiejętności zawodowych ratowników,
3/ wspieranie finansowe prac naukowo-badawczych prowadzonych przez Centrum Naukowo-Badawcze Ochrony Przeciwpożarowej – Państwowy Instytut Badawczy, Szkołę Główną Służby Pożarniczej oraz inne szkoły i placówki naukowo-badawcze – służących doskonaleniu sprzętu ratowniczego oraz taktyki działań ratowniczych i gaśniczych.
4/ fundowanie stypendiów naukowych ratownikom i innym osobom działającym na rzecz służb ratowniczych,
5/ popularyzowanie i wdrażane nowoczesnych rozwiązań w zakresie ochrony środowiska i ekologii,
6/ organizowanie konkursów i innych form edukacji upowszechniających wśród społeczeństwa wiedzę o występujących zagrożeniach i sposobach ich eliminowania,
7/ wspieranie finansowe sportu pożarniczego, zawodów sportowo-pożarniczych, kultury fizycznej i działalności turystyczno-krajoznawczej – kształtujących sprawność indywidualną i zespołową ratowników,
8/ udzielanie pomocy strażakom poszkodowanym podczas akcji ratowniczo-gaśniczych i ćwiczeń.
Działalność gospodarcza Fundacji obejmuje w szczególności:
1/ wydawanie periodyków, książek, podręczników, broszur, filmów, plakatów i ulotek,
2/ organizowanie wystaw i targów z zakresu ochrony przeciwpożarowej, ratownictwa i ochrony ludności, reklamowanie i promowanie firm produkujących na rzecz ochrony przeciwpożarowej, ratownictwa i ochrony ludności,
3/ organizowanie dla zakładów pracy /z wyjątkiem jednostek ochrony przeciwpożarowej/ szkoleń w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej, ochrony środowiska i ochrony ludności,
4/ doradztwo i ekspertyzy z zakresu ochrony przeciwpożarowej, ratownictwa i ochrony ludności: opiniowanie planów ochrony przeciwpożarowej zakładów i instytucji, opiniowanie planów ewakuacji, instrukcji przeciwpożarowych, wykonywanie ekspertyz zabezpieczeń przeciwpożarowych istniejących obiektów, uzgadnianie pod względem zgodności z przepisami ochrony przeciwpożarowej projektów modernizacji i budowy obiektów,
5/usługi i handel w zakresie ochrony przeciwpożarowej, ratownictwa i ochrony ludności, dystrybucja, instalowanie i konserwacja sprzętu ratowniczego i ochronnego oraz znaków ewakuacyjnych, opracowanie instrukcji przeciwpożarowych, technologiczno-ruchowych, planów obrony obiektów, planów ewakuacji i wyposażenia w sprzęt przeciwpożarowy, ratowniczy i ochronny, organizacji wypoczynku ratowników i ich rodzin.
Niniejsze sprawozdanie obejmuje rok obrotowy od 1 stycznia 2022 do 31 grudnia 2022 r. Sporządzone zostało przy założeniu kontynuacji działalności.
Fundacja w 2022 r. uzyskała w formie darowizn |
21.500,00 PLN |
Wpływy z 1% podatku od osób fizycznych wyniosły |
37.955,70 PLN |
Przychody z działalności gospodarczej wyniosły |
307.682,33 PLN |
co stanowi 83,75% przychodów.
|
|
Pozostałe przychody operacyjne |
221,18 PLN |
Przychody finansowe |
2,44 PLN |
Zysk /z rachunku zysków i strat/ |
38.652,12 PLN |
Koszty związane z działalnością statutową |
57.121,77 PLN |
Koszty związane z działalnością gospodarczą |
261.728,64 PLN |
Koszty ogólno-administracyjne wyniosły |
9.653,09 PLN |
Pozostałe koszty |
206,03 PLN |
Do najważniejszych przedsięwzięć zrealizowanych przez Zarząd
w okresie sprawozdawczym należy zaliczyć:
W zakresie działalności statutowej:
1/ Dofinansowanie mistrzostw strażaków w sporcie pożarniczym, wsparcie organizacji międzynarodowych imprez sportowych dla funkcjonariuszy PSP –21.653,17 PLN w tym:
- Mistrzostwa Świata Strażaków "World Firefighters Games" Lizbona 2022 – 15.080,26 PLN
- Mistrzostwa "World Police & Fire Games" 2022 Rotterdam – 6.572,91 PLN
2/ Przekazano 35.468,60 PLN pochodzących z 1% podatku od osób fizycznych - zgodnie z celem szczegółowym wskazanym przez podatników /działalność statutowa/:
Ochotniczej Straży Pożarnej RW w Nowym Dworze Mazowieckim
Ochotniczej Straży Pożarnej w Bieńkowicach
Ochotniczej Straży Pożarnej w Bolkowie
Ochotniczej Straży Pożarnej w Brzeźnicy
Ochotniczej Straży Pożarnej w Czastarach
Ochotniczej Straży Pożarnej w Gniewkowie
Ochotniczej Straży Pożarnej w Jaworze Soleckim
Ochotniczej Straży Pożarnej w Kamionnej
Ochotniczej Straży Pożarnej w Kłobuczynie
Ochotniczej Straży Pożarnej w Kobyłce
Ochotniczej Straży Pożarnej w Krzywowólce
Ochotniczej Straży Pożarnej w Książnicach
Ochotniczej Straży Pożarnej w Przybyłowicach
Ochotniczej Straży Pożarnej w Roztoce
Ochotniczej Straży Pożarnej w Sokolnikach
Ochotniczej Straży Pożarnej w Starej Łubiance
Ochotniczej Straży Pożarnej w Trzcianie
Ochotniczej Straży Pożarnej w Ułężu
Ochotniczej Straży Pożarnej w Wyszonkach Kościelnych
Ochotniczej Straży Pożarnej w Zgierzu
3/ Kontynuowanie współpracy z Zarządem Głównym Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP i zarządami wojewódzkimi.
W zakresie działalności gospodarczej:
1/ Współpracowano z firmą Ghelamco oraz Google: aranżacja oraz projektowanie urządzeń przeciwpożarowych budynków The Warsaw HUB.
2/ Przyjęto zlecenie firmy Spektrum Real Sp. z o.o. na ekspertyzę budynku SKYLINER 2 w Warszawie. Całkowita wartość zlecenia 240 tys. zł.
Czas realizacji 2021/2022 r.
3/ Opracowano graficznie i wydano dwudzielny kalendarz zmianowy PSP. Nakład 1400 egz. został w całości sprzedany. Hasło przewodnie w kalendarzu „Nie wypalaj traw”.
4/ We współpracy z firmą Fabryka 998 kontynuowano wyprzedaż posiadanych zasobów wydawnictw, choć większość z nich już się zdezaktualizowała.
W 2022 r. odbyły się 3 posiedzenia Zarządu Fundacji.
Członkowie Zarządu nie pobierali wynagrodzeń za swoją działalność statutową.
Na dzień 31 grudnia 2022 r. nie zatrudniano pracowników.
Wynagrodzenia z tytułu umów zleceń wyniosły 3.600,00 PLN.
Lokaty bankowe na koniec grudnia 2022 r. wynosiły 303,13 PLN.
Środki na rachunkach bieżących w banku ING Bank Śląski wynosiły 64.645,85 PLN,
na wyodrębnionym rachunku środków statutowych 29.448,14 PLN,
na rachunku VAT – 14.597,54 PLN.
Wartość aktywów 176.223,06 PLN, a zobowiązań 1,18 PLN, w tym zobowiązania podatkowe 0,00 PLN.
Obligacji, akcji i udziałów spółek Fundacja w roku sprawozdawczym nie nabywała. Nie nabywała także nieruchomości.
W 2022 r. Fundacja nie realizowała zadań zleconych przez podmioty państwowe i samorządowe.
Fundacja składa następujące deklaracje podatkowe: CIT 2, VAT 7, PIT 4, PIT 8A, DRA (ZUS) oraz rocznie CIT 8. Zobowiązania podatkowe są regulowane terminowo.
W okresie sprawozdawczym nie były przeprowadzane kontrole.
Załączniki do sprawozdania
1/ Bilans
2/ Rachunek zysków i strat
3/ Darowizny w latach 2001 – 2022
4/ Wydatki statutowe w latach 2001 – 2022
5/ Wynik działalności statutowej w latach 2001 – 2022.
Przedkładane sprawozdanie zostało przyjęte przez Zarząd Fundacji w dniu
22 marca 2023 r.
Marek Płotica – prezes ………………………………….
Janusz Jędrzejczyk – wiceprezes ………………………...
Stanisław Mazur – członek ……………………………..
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z działalności za rok 2020.
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z działalności za rok 2020.
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z działalności za rok 2019.
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z działalności za rok 2018.
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z działalności za rok 2017.
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z działalności za rok 2016.
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z działalności za rok 2015.
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z działalności za rok 2014.
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z działalności za rok 2013.
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z działalności za rok 2012.
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z działalności za rok 2011.
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z działalności za rok 2010.
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z działalności za rok 2009
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z działalności za rok 2008.
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z działalności za rok 2007.
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z działalności za rok 2006.
Zapraszamy do zapoznania sięze sprawozdaniem z działalności za rok 2005.
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem za rok 2004.
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem za rok 2003.
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem za rok 2002.